Los Angeles

10 augustus 2016 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

Sorry voor het late verslagje van Los Angeles maar je kunt wel zeggen dat we ons hier voor de laatste paar dagen prima hebben vermaakt.

Zondag hebben we de hele dag gereden van Kingman naar hier. Was een dikke dag rijden. Om een uurtje of 16:00 zijn we aangekomen in Santa Monica waar ons hotel is. Het hotel staat echt vlakbij de pier en het strand. Je kunt de zee zien vanaf de hotel kamer,  echt gaaf! Na even wat te hebben uitgepakt zijn we nar de pier gegaan en wilde we ook onderweg opzoek gaan naar een restaurantje om te eten. De pier is een grote mensen massa, zo ontzettend druk. Met allemaal straatartiesten en mensen die eten willen verkopen. Weer een Amerikaans gekkenhuis Na het bij de bubba shrimp te hebben geprobeerd zijn we bij een leuk restaurant terecht gekomen aan de boulevard. Erg lekker gegeten en het ging heel snel. S'avonds nog wat over de pier gelopen en naar de straatartiesten geluisterd en met een tevreden gevoel is iedereen toen heerlijk gaan slapen.

Maandag hadden we een hop on hop off bus geboekt net als in San Francisco. We stapten hierop de bus, eerst op de gele lijn die ons door de leuke straten van Santa Monica leidde en ons uiteindelijk afzette bij Beverly hills. Vanaf dat moment was iedereen verliefd op de stad. Toen we op de rode lijn zijn gestapt zijn we er uitgegaan bij de walk of fame. Waar het heel erg druk was, overal mensen en verkleedde personen die voor geld met je op de foto wilde. Geluncht hebben we bij een soort van pizzeria/ afhaal achtig iets. De vrouw die de pizza's maakte was helemaal verbaasd over de hoeveelheid kinderen. Ze zei zelfs tegen mama hoe kun je zo slank zijn na al die kinderen. Mama nam het compliment lekker aan en liet de vrouw heerlijk in de waan. Na de lunch zijn we wat rond gaan lopen en hebben we wat souvenirs gescoord. Hierna zijn we weer op de bus gestapt en zijn we er bij Sunset Boulevard weer uitgegaan. Hier waren restaurantjes en er reden veel mooie dure auto's rond. Hier zijn we even op een terras wat gaan drinken en toen zijn we weer op de bus gestapt. We moesten nog helemaal terug naar Santa Monica wat wel even zou duren. Om een uurtje of 18:00 waren we terug. Met de bus zijn we nog langs de FOX studio's geweest en langs het zakencentrum van LA. Om 19:00 had sipke gereserveerd bij Buba Scrimp. Hier hebben we lekker gegeten. De toetjes waren echt niet normaal groot, we hadden er twee besteld en nog konden we het met zeven man niet op. Koen en yannick wilde graag in de achtbaan op de pier. Okey dan maar Josien, marlies en ik gingen ook mee. Het was best lachen, al ging de achtbaan niet hard wij hebben het zeker leuk gehad. Daarna zijn we terug gegaan naar het hotel en hebben we lekker geslapen.

Gisteren ( dinsdag) wilde mama josien en ik graag shoppen in het winkelcentrum vlakbij het hotel. De rest is een fiets gaan huren en heeft over de boulevard gefietst. Erg leuk vonden ze, ze zijn bij een skatepark geweest en bij Venice beach. Wij hebben het ook zeker leuk gehad, al vielen de winkels een beetje tegen hebben we toch nog wel een paar leuke dingetjes gekocht en hebben we heerlijk geluncht bij een schattig crêpe restaurantje. De rest was rond een uur of 15:00 al lekker op het strand gaan liggen en wij zijn er na het shoppen achter aan gegaan. Iedereen heeft zich prima vermaakt, de golven van de zee waren best wel hoog en dat vonden de jongens natuurlijk maar al te leuk. Na het strand zijn we gaan douchen en hebben we weer gegeten bij het restaurant van de eerste dag. We mochten dan nu allemaal wel een eigen portie nemen, nou na het eten wisten we ook al weer waarom we de hele vakantie hadden gedeeld. Na het eten zijn we nog weer terug met onze eigen bus naar de walk of fame gereden. We wilde nog wat souvenirs en die hadden ze alleen daar. Het was nog even leuk om s'avonds daar te zijn, het was nog steeds een gekke huis.

Nu zijn we bijna klaar voor vertrek, iedereen heeft vanochtend zijn koffer ingepakt en we gaan zo nog even ergens brunchen. Daarna naar het vliegveld, auto inleveren en terug naar Nederland. Het is nog niet helemaal voorbij!

We spreken jullie!

Liefs Iris

1. Janvandevalk:
    11 augustus 2016
    Jullie hebben een leuke tijd gehad samen!!
    Nu een goede reis weer naar huis.
    Wat een avontuur!
  2. Frouwkje:
    16 augustus 2016
    Ik heb genoten van jullie verhalen. Bedankt Iris en Marlies voor het schrijven. Wat een avontuur en fijne herinneringen voor jullie!
    Groetjes Frouwkje.